Petra Mäkipaakkanen

Koulutettu personal trainer ja liikuntaneuvoja

Heippa, Olen Petra 

Tuntuuko ettet jaksaisi nousta sohvalta? Aika ei riitä keskittymään hyvinvointiin tai liikuntaan? Haluaisit löytää ravitsemukseesi terveellisen tasapainon, mutta tuntuu että ravitsemusasioista löytyy tietoa niin puolesta kuin vastaan, etkä enää tiedä mihin uskoa?

Ei hätää! Valmentajana minulle on tärkeää löytää juuri sinulle sopiva tasapaino niin liikunnan, ravitsemuksen kuin kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin osalta. Sellainen tasapaino, ettei sinun tarvitse potea syyllisyyttä suklaapalasta kahvihetkellä ystävän kanssa tai juosta ekstra lenkkejä sen takia että viikonloppuna tuli syötyä herkkuja. Hyvinvointi on kokonaisuus, joka rakentuu pikkuhiljaa palapalalta, mutta jonka löydettyäsi ei sinun tarvitse enää miettiä hyviä tai huonoja valintoja, sillä tiedät elämäsi olevan tasapainossa.

Haluan auttaa sinua rakentamaan juuri sinulle räätälöidyn palapelin sellaisista osista, että pysyvän hyvinvoinnin ja tasapainoisen painonhallinnan saavuttaminen tulee osaksi elämääsi kuin itsestään pala palalta. Etsitään juuri sinulle sopivia tapoja nostaa arjen aktiivisuutta, löydetään liikuntamuotoja, joista saat itsellesi oikeasti hyvän olon eikä vain sen takia ”että täytyy” sekä opetellaan, miten jo pienistä ruokailutottumusten muutoksista tulee pysyviä tapoja, jotka tuovat sinulle hyvää oloa sekä energiaa elämääsi.

Omasta taustastani voin kertoa valmistuneeni Vierumäen urheiluopistolta liikunnanneuvojaksi ja personal traineriksi. Tämän lisäksi olen toiminut useamman vuoden seuratoiminnassa valmentajana sekä suorittanut avoimessa yliopistossa ravitsemustieteiden opintoja. Opintojen jälkeenkin olen motivoitunut ja kiinnostunut jatkuvasti tutkimaan alan uusimpia tuulia. Erityisesti ravitsemusasiat ovat lähellä sydäntäni ja haluan oppia siitä jatkuvasti uutta. Itse olen ollut jo pari vuotta kasvissyöjä ja tottunut yhdistämään sen liikunnalliseen elämäntapaan. Lisäksi tykkään hakea liikunnan tuomaa iloa kokeilemalla rohkeasti eri lajeja. Omaa erikoisalaani ovat esimerkiksi kehonpainoharjoittelu, erityisruokavaliot sekä käsilläseisonta.