24.3.2017 Roosa Hannula

Startup-yrittäjän elämäntapamuutos

Meillä on ilo jakaa taas ihan mieletön onnistumistarina! Markku, 56, aloitti valmennuksen meillä kesäkuussa 2016. Hänellä oli tavoitteena saada niska- ja hartiasäryt kuriin sekä kohottaa yleiskuntoa. Lisäksi oheistavoitteena oli rasvaprosentin lasku.

Markku on omistajana kansainvälisille markkinoille tähtäävässä startup-yrityksessä. Kiire ja stressi ovat siis enemmän sääntöjä kuin poikkeuksia arjessa. Juuri nämä tekijät ovat monen kohdalla isoimpia syitä olla kiinnittämättä huomioita siihen jaksamisen kannalta tärkeimpään, eli itseensä.

Markun kanssa työskentely on ollut mahtavaa, sillä kiireen keskellä liikunnasta ja tasapainoisesta ravitsemuksesta on muodostunut hänelle suorastaan elinehtoja. Jo valmennuksen alussa päätimme, että liikunnan aikana emme ajattele bisneksiä, vaan annamme mielelle sen kaipaamaa muuta ajateltavaa sekä kropalle sen vaatimaa liikettä – niska- ja hartiakipujen lievitys pääosassa, yleisen kunnon parantuessa vääjäämättä samalla. Ja tässä olemme onnistuneet! Markun onnistuminen niin työelämässä kuin liikunnan ja hyvinvoinninkin parissa onkin ollut hienoa seurattavaa!

Valmennus alkoi kolmen kuukauden intensiivisellä valmennuksella, jolloin tapasimme miltei viikoittain. Intensiivivalmennuksen jälkeen Markku jatkoi omatoimisesti, hyödyntäen valmennuksen aikana saamiaan ohjelmia, sekä muun muassa käyden erilaisissa järjestämissämme workshopeissa.

Nyt, noin kahdeksan kuukautta valmennuksen aloittamisen jälkeen, teimme kolmannen Energiatestin ja Markun tulos oli parantunut yli neljä tuntia ensimmäisen testin jälkeen! Tämä siis tarkoittaa, että Markulla on nyt vuorokaudessa neljä tuntia enemmän aikaa olla aktiivinen ja tehdä rakastamiaan asioita aktiivisesti. Ja mikä parasta, niska- ja hartiasäryt ovat poissa. Myös rasvaprosentti saatiin tavoiteltuun laskuun. Huikeaa Markku!

Mikko

 

Markun ajatuksia valmennuksesta:

Usein ajatellaan, että lihas- ja yleiskunnon kasvattaminen vaatii investointeja, liittymistä klubeihin ja välinehankintoja. Näin ei kuitenkaan tarvitse olla. Aloitimme vahvistamaan lihaksistoa ja kuntoa ilman mitään välineitä, vastuksena vain oman kehon paino. Mikon suunnitteleman ohjelman mukaisesti käytin seuraavaksi kotiin aiemmin hankittuja välineitä: käsipainoja, harjanvartta ja lenkkikenkiä. Myöhemmin ohjelmaa muutettaessa kaivettiin kaapista jumppapallo ja otettiin leuanvetotanko taas käyttöön.

Jokainen meistä voikin jumpata missä vain, kun on vain saanut hyvät, itselle sopivat niksit valmennuksesta. Nyt aloittaessani työjakson Saksassa on minulle päivänselvää, että ensimmäiset asusteet laukussa ovat juoksukamat!

Määrätietoisen harjoitteluni tuomat saavutukset ovat olleet perusta omalle jaksamiselle ja yllättävää kyllä myös muulle perheelle. Edistymiseni ja tulosten näkyminen ulospäin on saanut muun perheen lisäämään ja monipuolistamaan omaa harjoitteluaan, miettimään ruokavaliotaan ja hakemaa samoja hyviä fiiliksiä kuin itse olen saanut. Tähän tuskin olisimme päässeet, ellen olisi aloittanut treenaamista Mikon avulla, ja ennen kaikkea, asettanut alussa järkeviä tavoitteita.

IMG_20170322_071323